Vi hittar rätt deltagare till er kvalitativa research!
En bra rekrytering av deltagare är grunden i alla kvalitativa undersöknings-projekt, oavsett om vi talar om fokus-grupper, djup-intervjuer, online-forum eller etnografiska studier..
AskSweden har lång erfarenhet av arbete med kvalitativa undersöknings-projekt. Med rätt respondenter får du maximal utväxling på den kvalitativa metodens potential och möjlighet att gräva riktigt djupt i dina kunders behov, hitta bakomliggande drivkrafter och identifiera nya möjligheter men även validera dess potential.
För att hitta rätt respondenter är det viktigt att säkerställa att de verkligen tillhör den målgrupp som efterfrågas men även att de har de personliga egenskaper som gör dem lämpliga att delta.
Uttrycksfulla, nyfikna och kreativa respondenter kan lyfta ett kvalitativt projekt!
AskSweden arbetar med en rekryterings-process i två steg.
Först screenas samtliga potentiella deltagare via ett online-formulär som innehåller screening-frågorna men även en kvalitativ kvalificerings-fråga för att hitta de respondenter som kan utrycka sig och resonera om det aktuella ämnet på ett bra sätt.
Sen väljer vi ut lämpliga deltagare som får ett personligt samtal av en av våra erfarna rekryterare som kontrollerar att svaren från onlineformuläret stämmer med hur de svarar nu och bedömer om personen är lämplig att delta.
En bekräftelse skickas ut direkt efter rekryteringen samt en påminnelse dagen innan intervjun skall genomföras för att minimera risken för bortfall.
Lugn vi hjälper dig!
AskSweden erbjuder rekrytering för alla typer av projekt och målgrupper, såväl för konsument som för ett företags målgrupper. Låt våra erfarna rekryterare se till att ditt nästa kvalitativa projekt blir framgångsrikt och levererar de insikter ni behöver för att nå era mål!
Självklart kan vi även bistå med framtagande av diskussionsguide, moderering/rapportering eller lokal för genomförande om så önskas.
Kontakta
Johan Jyrwall, Key Account
+46 735 455 923
johan at asksweden.se
Gillar du växtbaserad dryck eller yoghurt?
Växtbaserade drycker, som är gjorda på soja, havre, mandel, kokos etc. har blivit ett populärt alternativ till traditionella mejeriprodukter. Vi söker nu sex konsumenter som regelbundet köper växtbaserad dryck eller yoghurt för en s.k. ”hemma hos” intervju i Stockholm!
Är du en äventyrare på hjul?
Har du kört bil i Europa, till något land söder om Sverige, och älskar känslan av frihet på vägarna? Var med i en djupintervju online och få ett presentkort på 600 SEK!
Koncepttest av elverktyg!
Jobbar du inom bygg, VVS eller EL? Var med i ett koncepttest av ett nytt elverktyg och få 400 SEK!
Deltagare till butiksintervjuer sökes!
Moderna tvättmaskiner har en massa nya funktioner och är mer miljöanpassade. Men hur väljer man? Just nu genomför vi en marknadsundersökning i butik för att bättre förstår hur du som konsument gör dina val!